استانداردهاي جهاني
 

3.10.90.jpg

نايب‌ رئيس هيات‌ مديره شركت پيشرو ديزل آسيا از توليد نخستين اتوبوس گازسوز با استاندارد محيط‌زيستي يورو 6 با همكاري كمپاني بنز آلمان در ايران خبر داد.

احمد مرتضوي در گفت‌وگو با خبرنگار بازار ايسنا، با اشاره به ظرفيت سالانه اين شركت براي توليد 1500 دستگاه خودرو گفت: در طرح توسعه شركت كه سال آينده افتتاح مي‌شود، ظرفيت توليد به 10 هزار دستگاه افزايش مي‌يابد.

وي افزود: حدود 60 درصد از افزايش ظرفيت جديد براي صادرات پيش‌بيني شده و در اين زمينه مذاكراتي نيز با كشورهاي همجوار صورت گرفته، به گونه‌اي كه اميدواريم سال آينده حداقل 20 تا 25 درصد توليدات خود را به كشورهاي حوزه خليج‌فارس، عراق، افغانستان و آسياي ميانه صادر كنيم.

معاون بازرگاني شركت پيشرو ديزل آسيا بيان كرد: اين شركت با هدف كمك به نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي كشور، در زمينه توليد انواع اتوبوس‌هاي شهري و بين‌شهري، ميني‌بوس، ميدي‌باس، اتوبوس ۱۸ متري بي‌ارتي ، ون و اتوبوس فرودگاهي فعال است.

مرتضوي افزود: مجموعه پيش‌رو ديزل آسيا از سال 1363 فعاليت خود را با توليد قطعات خودرو آغاز كرد و در ادامه با همكاري شركت‌هاي بنز آلمان و داف هلند و ايجاد اشتغال براي بيش از 1000 تن، به شركتي خودروساز تبديل شد.

وي با اشاره به كاهش روابط اين شركت با شريكان خارجي خود در زمان تحريم‌ها گفت: در حال حاضر به ويژه شركت بنز علاقه‌مند به بازگشت به بازار ايران است به گونه‌اي كه در سال جاري با مشاركت اين كمپاني به طراحي و ساخت اولين اتوبوس گازسوز با استاندارد يورو۶ با توان ساخت داخل ۴۵ درصد و بر اساس تكنولوژي روز اروپا اقدام كرده‌ايم كه در سيزهمين نمايشگاه بين‌المللي حمل و نقل عمومي و خدمات شهري به نمايش عموم گذاشته شد‌.

نائب‌رئيس هيات‌مديره شركت پيشرو ديزل آسيا افزود: اين شركت آمادگي خود را به وزارتخانه‌هاي نفت و صنعت، معدن و تجارت، سازمان بهينه‌سازي مصرف سوخت و محيط‌زيست براي اجراي بند ق تبصره ۲ قانون بودجه مبني بر جايگزيني 17 هزار دستگاه اتوبوس ديزل فرسوده با اتوبوس گازسوز اعلام كرده و اميد داريم با ورود اين خودرو بتوانيم گام مثبتي در راستاي محيط‌زيست و هواي پاك داشته باشيم.

مرتضوي اظهاركرد: 70 درصد برخي محصولات اين شركت از جمله ميني‌بوس‌ها و اتوبوس‌هاي درون‌شهري مدل قديم داخل كشور ساخته مي‌شوند اما محصولات جديدتر كه با تكنولوژي‌ها روز دنيا همخواني دارند از 40 تا 55 درصد ساخت داخل هستد و قطعات وارداتي آنها از برندهاي مطرح اتحاديه اروپا از جمله ZF و بنز آلمان تامين مي‌شوند.

وي گفت: شركت پيشرو ديزل آسيا، از فرصت تحريم‌ها براي گسترش تحقيقات توسعه و داخلي‌سازي محصولات خود استفاده كرد و بعد از حضول توافق نيز به صورت مستقيم وارد مذاكرات با شركت‌هاي اروپايي شد كه با شركت بنز براي توليد اتوبوس‌هاي CNG به توافق رسيده است و مذاكره با MAN آلمان ادامه دارد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۹ آبان ۱۳۹۴ ] [ ۰۱:۲۹:۴۶ ] [ كيو اي ال ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 2
دیروز : 3
افراد آنلاین : 1
همه : 1098
چت باکس
آرشيو مطالب
امکانات وب