استانداردهاي جهاني
 

گواهينامه مديريت كيفيت فرودگاه رشت تمديد شد

موج - رشت- مديركل فرودگاه گيلان از تمديد گواهينامه سيستم مديريت كيفيت اين فرودگاه موسوم به ISO 9001خبر داد. 
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي اداره كل فرودگاه گيلان، فتاح رضواني بيان كرد: فرودگاه سردار جنگل رشت با انجام مميزي سيستم مديريت ايمني و سيستم مديريت كيفيت(QMS) موفق به تمديد گواهينامه ايزو 9001 شد.
وي، در جلسه ارزيابي عملكرد فرودگاه رشت كه با حضور ممّيزين دفتر استاندارد هاي فرودگاهي شركت فرودگاههاي كشور و شركت مميّز كنندهIMQ برگزار شد به اهميت مديريت كيفيت و نقش آن در فايده يك بنگاه اقتصادي مانند فرودگاه رشت اشاره كرد و گفت: تمديد اين گواهينامه پس از مميزي هاي مراقبتي از طرف شركت IMQ صورت گرفت و انتظار مي رود فرودگاههايي كه از جهات مختلف در مديريت كيفيت شاخص هستند معرفي شوند.
مهندس فتاح رضواني افزود: اين گواهينامه تاييدي بر كيفيت مديريت در بخش هاي مختلف فرودگاهي است و ارائه راهكارهاي اصلاحي به ستاد شركت فرودگاههاي كشور مد نظر اين اداره كل است.
وي خاطر نشان كرد: گواهينامه سيستم مديريت كيفيت با ارزيابي ارائه خدمات بهتر به مشتريان فرودگاهي و كسب رضايت آنان، تسهيل كننده استقرار سيستم مديريت ايمني و همچنين كسب و يا حفظ گواهينامه فرودگاهي ايكائو است.
گفتني است اداره مراقبت پرواز و واحدهاي شبكه پيامهاي هوانوردي، آموزش، IT اداره كل فرودگاه گيلان از جمله بخش هاي مراقبتي بودند كه توسط مميّزين با سه شاخص نقاط قوت، فرصتها و نبود انطباق ارزيابي شدند.

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۹ آبان ۱۳۹۴ ] [ ۰۱:۳۵:۵۰ ] [ كيو اي ال ] [ نظرات (0) ]
فرماندار رفسنجان گفت: در بازديدهاي اخير اداره استاندارد شهرستان، از 85 مركز عرضه ايزوگام در شهرستان، 50 مركز عرضه ايزوگام با استاندارد تقلبي در رفسنجان شناسايي شده است. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه كوير، "حميد ملانوري" ظهر پنجشنبه در شوراي استاندارد شهرستان رفسنجان اظهار كرد: كيفيت محصولات يكي از مهمترين فاكتورها براي مصرف‌كنندگان است و توليد كنندگان بايد به اين امر توجه داشته باشند. وي بر لزوم توجه به كيفيت محصولات از سوي ناظران كيفي تأكيد كرد و گفت: سال 92 سموم تقلبي و بي‌كيفيت زيادي بين كشاورزان رفسنجان توزيع شد كه سال گذشته با همكاري جهاد كشاورزي، اماكن، نظام مهندسي و ... با برگزاري جلساتي بازار كود و سم را ساماندهي كرديم كه اين ساماندهي سبب كاهش 200 تني مصرف سموم در باغات رفسنجان بود. ملانوري بيان داشت: به دليل بازار تقاضا و مصرفي و گردش مالي بالايي كه در زمينه سموم در رفسنجان وجود دارد افراد سودجو وارد شده و سموم تقلبي را وارد بازار مي‌كنند. فرماندار رفسنجان خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه رفسنجان مهد توليد پسته در دنياست و با كيفيت‌ترين پسته را توليد مي‌كند، لذا آزمايشگاه كنترل كيفي پسته بايد فعال باشد. ملانوري با اشاره به اهميت كيفيت مصالح ساختماني، تصريح كرد: يكي از مهمترين مصالح به ‌كار رفته در ساخت‌وسازها شن و ماسه است كه كيفيت اين محصولات هم بايد بالا باشد، زماني كه آب نباشد شن و ماسه نامرغوب توليد مي‌شود.
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۹ آبان ۱۳۹۴ ] [ ۰۱:۳۳:۴۹ ] [ كيو اي ال ] [ نظرات (0) ]

3.10.90.jpg

نايب‌ رئيس هيات‌ مديره شركت پيشرو ديزل آسيا از توليد نخستين اتوبوس گازسوز با استاندارد محيط‌زيستي يورو 6 با همكاري كمپاني بنز آلمان در ايران خبر داد.

احمد مرتضوي در گفت‌وگو با خبرنگار بازار ايسنا، با اشاره به ظرفيت سالانه اين شركت براي توليد 1500 دستگاه خودرو گفت: در طرح توسعه شركت كه سال آينده افتتاح مي‌شود، ظرفيت توليد به 10 هزار دستگاه افزايش مي‌يابد.

وي افزود: حدود 60 درصد از افزايش ظرفيت جديد براي صادرات پيش‌بيني شده و در اين زمينه مذاكراتي نيز با كشورهاي همجوار صورت گرفته، به گونه‌اي كه اميدواريم سال آينده حداقل 20 تا 25 درصد توليدات خود را به كشورهاي حوزه خليج‌فارس، عراق، افغانستان و آسياي ميانه صادر كنيم.

معاون بازرگاني شركت پيشرو ديزل آسيا بيان كرد: اين شركت با هدف كمك به نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي كشور، در زمينه توليد انواع اتوبوس‌هاي شهري و بين‌شهري، ميني‌بوس، ميدي‌باس، اتوبوس ۱۸ متري بي‌ارتي ، ون و اتوبوس فرودگاهي فعال است.

مرتضوي افزود: مجموعه پيش‌رو ديزل آسيا از سال 1363 فعاليت خود را با توليد قطعات خودرو آغاز كرد و در ادامه با همكاري شركت‌هاي بنز آلمان و داف هلند و ايجاد اشتغال براي بيش از 1000 تن، به شركتي خودروساز تبديل شد.

وي با اشاره به كاهش روابط اين شركت با شريكان خارجي خود در زمان تحريم‌ها گفت: در حال حاضر به ويژه شركت بنز علاقه‌مند به بازگشت به بازار ايران است به گونه‌اي كه در سال جاري با مشاركت اين كمپاني به طراحي و ساخت اولين اتوبوس گازسوز با استاندارد يورو۶ با توان ساخت داخل ۴۵ درصد و بر اساس تكنولوژي روز اروپا اقدام كرده‌ايم كه در سيزهمين نمايشگاه بين‌المللي حمل و نقل عمومي و خدمات شهري به نمايش عموم گذاشته شد‌.

نائب‌رئيس هيات‌مديره شركت پيشرو ديزل آسيا افزود: اين شركت آمادگي خود را به وزارتخانه‌هاي نفت و صنعت، معدن و تجارت، سازمان بهينه‌سازي مصرف سوخت و محيط‌زيست براي اجراي بند ق تبصره ۲ قانون بودجه مبني بر جايگزيني 17 هزار دستگاه اتوبوس ديزل فرسوده با اتوبوس گازسوز اعلام كرده و اميد داريم با ورود اين خودرو بتوانيم گام مثبتي در راستاي محيط‌زيست و هواي پاك داشته باشيم.

مرتضوي اظهاركرد: 70 درصد برخي محصولات اين شركت از جمله ميني‌بوس‌ها و اتوبوس‌هاي درون‌شهري مدل قديم داخل كشور ساخته مي‌شوند اما محصولات جديدتر كه با تكنولوژي‌ها روز دنيا همخواني دارند از 40 تا 55 درصد ساخت داخل هستد و قطعات وارداتي آنها از برندهاي مطرح اتحاديه اروپا از جمله ZF و بنز آلمان تامين مي‌شوند.

وي گفت: شركت پيشرو ديزل آسيا، از فرصت تحريم‌ها براي گسترش تحقيقات توسعه و داخلي‌سازي محصولات خود استفاده كرد و بعد از حضول توافق نيز به صورت مستقيم وارد مذاكرات با شركت‌هاي اروپايي شد كه با شركت بنز براي توليد اتوبوس‌هاي CNG به توافق رسيده است و مذاكره با MAN آلمان ادامه دارد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۹ آبان ۱۳۹۴ ] [ ۰۱:۲۹:۴۶ ] [ كيو اي ال ] [ نظرات (0) ]
1414481232568_101.jpg

رييس سازمان ملي استاندارد از توافق اين سازمان با وزارت بهداشت و سازمان دامپزشكي براي استفاده از مرغ قطعه‌بندي شده در فرآورده‌هاي گوشتي خبر داد.

نيره پيروزبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، درباره تفاهم‌نامه سه‌جانبه وزارت بهداشت، سازمان استاندارد و سازمان دامپزشكي در راستاي استفاده از خمير مرغ با شرايط خاص در فرآورده‌هاي گوشتي، اظهار كرد: هنوز اين تفاهم‌نامه امضا نشده اما مذاكرات اوليه صورت گرفته كه آن هم در باب خميرمرغ نبوده است.

وي افزود: اين مذاكرات درباره استفاده از مرغ قطعه‌بندي شده مورد تاييد سازمان دامپزشكي و با مهر اين سازمان است كه بتواند در كارخانه‌هاي فرآورده‌هاي گوشتي استفاده شود كه حداقل من اسم آن را خمير مرغ نمي‌گذارم.

رييس سازمان ملي استاندارد با بيان اينكه بسياري از افراد مرغ‌هاي تكه بندي شده را در منزل خود استفاده مي‌كنند، ادامه داد: مرغ‌هاي تكه بندي شده فقط گوشت مرغ است كه ما خودمان هم در خانه‌ها از آن استفاده مي‌كنيم؛ براي مثال مردمي كه به دلايل مختلف نمي‌خواهند گوشت قرمز مصرف كنند، با گوشت مرغ غذا درست مي‌كنند.

پيروزبخت با بيان اينكه توافق اوليه روي اين موضوع انجام شده است، گفت: هنوز صورتجلسه‌اي امضا نكرديم، چراكه بايد شرايط آن ريز به ريز نوشته شود كه سازمان استاندارد، وزارت بهداشت و دامپزشكي هر كدام چه وظيفه‌هايي در اين باره دارند كه طي يكي - دو روز آينده اين صورتجلسه و تفاهم‌نامه امضا مي‌شود.

وي همچنين درباره جلسه روز گذشته با رييس سازمان استاندارد كشور عراق اظهاركرد: در بهمن سال گذشته با سازمان استاندارد عراق تفاهم‌نامه‌اي را امضا كرديم و بايد برنامه اجرايي آن را امضا مي كرديم تا كارهاي اجرايي آغاز شود اما به دليل تحركات مرزي تروريست‌ها كه در عراق خيلي زياد بود، نه عراقي‌ها توانستند به ايران بيايند و نه ما توانستيم به اين كشور برويم.

رييس سازمان ملي استاندارد تصريح كرد: بعد از گذشت هفت ماه زمينه اين امر فراهم شد و هدف اين است كه تسهيل تجاري بين ايران و عراق اتفاق بيفتد و استانداردهاي ملي دو كشور با هم انطباق داده شود.

پيروزبخت ادامه داد: بايد تفاوت‌هاي دو استاندارد باهم مشخص شود. ما نيز استانداردهاي آن‌ها را مي‌گيريم و به توليدكنندگان خودمان كه قصد صادرات به اين كشور را دارند، مي‌دهيم تا بر اساس آن استانداردها، توليد كنند.

وي با بيان اينكه اخيرا مصوبه‌اي داشتيم كه صادرات صرفا نبايد با استاندارد ما باشد بلكه مي‌تواند با استاندارد كشور مقصد انجام شود، اظهاركرد: انطباق استانداردها با عراق مربوط به همه كالاهاست، اما با اولويت‌بندي و برحسب درخواست طرف مقابل.

رييس سازمان ملي استاندارد درباره اولويت‌هاي ارائه شده از سوي عراق گفت: تاكنون موادغذايي به ويژه صنايع لبني، مصالح ساختماني، لوازم خانگي و خودرو به عنوان اولويت‌هاي عراق براي انطباق استاندارد اعلام شده است.

به گفته پيروزبخت، سازمان ملي استاندارد تاكنون حدود 30 استاندارد كشور عراق را به انگليسي ترجمه كرده و آمادگي دارد اين تعداد بيشتر شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۹ آبان ۱۳۹۴ ] [ ۰۱:۲۵:۴۸ ] [ كيو اي ال ] [ نظرات (0) ]
گلشن را : نماينده شبستر گفت : امروز ما شاهد هستيم كه استاندارد در تمامي سطوح صنعت ، تجارت ، صادرات و واردات و مديريت مظلوم واقع شده و مهجور مانده است و باعث شده اعتبار ملي را زير سوال برده است .

به گزارش خبرنگار گلشن راز از شبستر ، عليلو نماينده شهرستان شبستر در مجلس شوراي اسلامي در جلسه شوراي اداري شهرستان گفت : الحمد الله علي رغم تلاش هايي كه در بر خي افراد و گروه ها به خاطر اين كه ذهنيت اساس و اصالت بسيج را تغيير دهند هيچ سودي نداشته بلكه امروز بسيج به يك الگوي بين المللي تبديل شده است و با وجود مشكلاتي كه به كشورها ايجاد ميشود به بسيج متوسل مي شوند.

نماينده شبستر ضمن تقدير از تلاش هاي فرماندار تلاشگر شهرستان به خاطر پيگيري ها براي ايجاد اداره استاندارد در شبستر گفت : شاخص توسعه كه چندين مورد را شامل مي شود يكي از آنها در دنياي كنوني استاندارد است . براي ما استاندارد به صورت محدود تعريف شده است در حالي كه استاندارد در تمامي امورات ما جاري است .

عليلو گفت : در تمامي آفريده هاي خداوند استاندارد وجود دارد هر جايي كه ما به طبيعت دخل و تصرف كرديم ضرر آن را ديده ايم . ما نبايد طبيعت خداوند را با مواد شيميايي از استاندارد خارج كنيم .بارور كردن ابرها با مواد شيميايي هم مثالي بر اين مورد است كه باعث ناهنجاري ها شده است .

نماينده شبستر خاطر نشان كرد : خداوند براي خود انسان استانداردهايي را داده است كه چه بخورد چه بنوشد و چه كارهايي انجام دهد تا دچار نقص و بيماري نشود و اين مورد را علم امروزي اثبات مي كند .

ما در مديريت اجرايي يا هر نوعي ديگر استانداردهايي دارد و هر جايي كه نقصي وجود داشته باشد استاندارد هاي مديريتي در آنجا لحاظ نشده است در روزگار گذشته دور زدن ماليات براي توليد كننده ها يك نوع زيركي مي دانستند در حالي كه آسيب آن كل جامعه را فرا مي گرفت .

عليلو افزود : عدم رعايت استاندارد در زندگي امروز فردي نيست بلكه كل جامعه را شامل مي شود ماشيني كه درست توليد نمي شود و استاندارد ندارد باعث مرگ انسان ها مي شود . بنده عضو شوراي استاندارد مجلس هستم و به نظرم اهميت امروز يكي از مهمترين بحث ها در ايران است .

وي افزود : امروز ما شاهد هستيم كه استاندارد در تمامي سطوح صنعت ، تجارت ، صادرات و واردات و مديريت مظلوم واقع شده و محجور مانده است و باعث شده اعتبار ملي را زير سوال برده است . چندين هزار تن پسته به كشوري مثل ژاپن مي رود و دوباره به ميهن باز مي گردد در آنجا اداره استاندارد ژاپن بررسي مي كند و ميگويد كه استاندارد هاي ما را ندارد و بازگشت داده مي شود به كشور و باعث ضربه به اقتصاد كشور مي شود.

نماينده شبستر گفت : در اين برحه جنگ اقتصادي كه در جهان وجود دارد بايد ما به استاندارد كه اعتبار ملي و نياز ماست ارزش چندين برابر بدهيم  لذا همچنان كه در عرصه توسعه و اقتصاد  ايران در آستانه جهش قرار داريم بايد به استاندارد اهميت بدهيم .

آموزش يكي از اولويت هاي مهم در استاندارد سازي توليدات ماست تا تمامي مردم با آن آشنا شوند.علت ناكارامدي مديريت اجرايي در بسياري سطوح به علت نبود آموزش هاي استاندارد در تمامي سطوح است .

نماينده شبستر ضمن تقدير از مدير كل استاندارد استان از تلاشهاي آنها جهت ايجاد اداره استاندارد در شبستر تقدير و تشكر كرد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۹ آبان ۱۳۹۴ ] [ ۰۱:۲۴:۲۰ ] [ كيو اي ال ] [ نظرات (0) ]

موادغذايي

رچسب اصالت كالاهاي سلامت محور، به عنوان يك راهكار تفكيك كالاي اصلي از كالاي تقلبي و غير استاندارد شناخته مي شود كه انتقادات زيادي با خود همراه داشته و منتقدين اين طرح، آن را در حد يك برچسب مي دانند.

به گزارش خبرنگار مهر، صحت محصولات سلامت محور، يكي از دغدغه هاي سياستگذاران حوزه سلامت كشور است. وزارت بهداشت به همين منظور از ۶ سال پيش نصب برچسب اصالت بر روي كالاهاي سلامت محور وارداتي را اجباري كرد.

هرچند اجراي طرحي كه بتواند موجب تمايز محصولات غير استاندارد و قاچاق شود مورد پسند همه ذي نفعان سلامت جامعه است و مي‌تواند بخش بزرگي از امنيت رواني و سلامت جامعه را تأمين كند. اما از آنجا كه تجربه نشان داده در كشور هيچ طرحي در مقام اجرا خالي از ضعف و نقص نيست و همين نقاط ضعف توانسته پايه بسياري از انحرافات را بوجود آورد، نمي توان از ضرورت بررسي ميزان موفقيت اين طرح چشم پوشي كرد. به همين منظور به سراغ تعدادي از تامين كنندگان كالاهاي سلامت محور رفته ايم و دلايل مخالفت آنها با ادامه طرح برچسب اصالت را جويا شديم.

نظرات مخالفان برچسب اصالت

محمد علي قائم مقامي وارد كننده فراورده هاي آرايشي و بهداشتي: يكي از بزرگترين مشكلات در خصوص طرح برچسب اصالت، زيرساخت ضعيف الكترونيكي و اينترنتي جهت مانيتورينگ اين برچسب ها و پاسخ گويي به استعلام است. شركت ها پس از هزينه بالايي كه براي دريافت و نصب اين برچسب ها پرداخت مي كنند بايد پيگير فعال شدن آنها روي محصولات خود باشند و با اين همه باز هم هر لحظه ممكن است شاهد پاسخ هاي نادرست سيستم پشتيبان براي كالاي خود باشند.

 مظفر باغبانيان واردكننده فرآورده هاي غذايي: از عمده ترين مشكلات اين طرح، زمان بر بودن فرايند دريافت، نصب و راه اندازي سيستم پشتيبان است. ضمن اينكه بر اساس گزارشاتي كه از مصرف كنندگان دريافت شده است، رضايت نسبي از پاسخ ها وجود ندارد و  اطلاعات منعكس شده از سوي شركت پشتيبان چندان صحيح نيست. اين در شرايطي است كه كالاي قاچاق در همه سوپرماركت ها، دكه هاي روزنامه فروشي و ساير مراكز به وفور در حال عرضه است.

رامين فتاحيان واردكننده اقلام غذايي: هرچند مبارزه با قاچاق يك دغدغه جهاني است ولي استفاده از چنين برچسب هايي در هيچ جاي دنيا به اين شكل سابقه ندارد. اين طرح به صورت داخلي طراحي شده و هزينه آزمون و خطاي آن را بخش خصوصي و مصرف كننده ايراني پرداخت مي كند. در ساير كشور ها تمام مسئوليت بر عهده عرضه كننده كالا و تمركز روي خرده فروشي هاست.

محمدرضا بحيرايي واردكننده فراورده هاي آرايشي و بهداشتي: هيچ كس با مقابله با قاچاق زاويه ندارد، اما مسئله اين است كه راهكارهايي كه از سوي سازمان هاي دولتي در اين خصوص پيشنهاد مي شود بايد كارآمد باشد. در كشور ما حدود ۱۶۰ گمرك وجود دارد كه حدود صد ميليارد تومان واردات و صادرات انجام مي شود اين در حالي است كه كره جنوبي ۵۴ گمرك با حدود هزار ميليارد دلار واردات و صادرات دارد. اين نشان مي دهد كه راهكارهاي ما، تطبيقي بر راهكارهاي جهاني ندارد و موضوع برچسب اصالت نيز يكي از همين نسخه هاي ناقص و بي خاصيت است كه در حد يك شعار غير واقعي، فريبنده جلوه مي كند.

هومن قويمي واردكننده اقلام آرايشي و بهداشتي: زماني كه عرضه يك كالاي قاچاق از پنج درصد افزايش پيداكند، ديگر معناي آن قاچاق نيست. يك سازمان دهي و سيستم تداركاتي آن را پشتيباني مي كند. در چنين حالتي نمي توان به طرح برچسب اصالت اميد بست. متاسفانه امروز واردات غير رسمي جايگزين واردات قانوني شده است به طوري كه در برخي محصولات، قيمت بازار را كالاي قاچاق تعيين مي كند و نه واردكننده اي كه داراي نمايندگي رسمي و قانوني است. اين ها نشان دهنده آن است كه برچسب اصالت تنها در حد يك برچسب باقي مانده است و قاچاقچي دغدغه اي در خصوص دريافت و نصب آن ندارد. تنها واردكنندگان قانوني هستند كه بايد در پيچ و خم اداري نصب و فعالسازي برچسب اصالت باقي بمانند.

امير قلنر واردكننده مكمل هاي غذايي: با گذشت حدود شش سال از اجراي برچسب اصالت، بايد اعتراف كنيم كه اين طرح در مواجهه با قاچاق نتوانسته است به اهداف از پيش تعيين شده دست پيدا كند. هنگامي كه وارد كننده رسمي بر اساس قانون كالاي خود را پس از پرداخت هزينه ها و عوارض گمرك و همچنين الصاق برچسب اصالت، در سطح بازار عرضه مي كند، مشاهده مي كند اجناس قاچاق بدون هيچ گونه پرداخت عوارض گمركي و بدون هزينه هاي نصب برچسب اصالت يا با نصب برچسب هاي تقلبي با كمترين هزينه سطح بازار را اشباع كرده است. اين بمعناي آن است كه اين طرح نتوانسته است ميان كالاي قاچاق و كالاي اصيل تمايز قائل شود.

همايون ابوالحسني واردكننده اقلام غذايي: به طور كلي نبايد اجراي چنين پروژه هايي هزينه اي براي مصرف كننده به دنبال داشته باشد. تحميل هزينه به مصرف كننده به معناي انحراف طرح از حالت عام المنفع بودن به طرحي براي درامد زايي بيشتر است.

مريم موسوي واردكننده اقلام غذايي: درامدهاي ناشي از اين طرح بايد به حساب خزانه دولت واريز شود. عدم رعايت اين اصل، نقطه انحراف آن است. اگر مبالغي كه از واردكنندگان بعنوان هزينه پشتيباني يا غيره دريافت مي شود به حساب دولتي واريز شود مي تواند نويد بخش حذف فضاي خاكستري از اجراي طرح برچسب اصالت باشد. در غير اينصورت، اجراي اين طرح بيش از اينكه منافع مصرف كننده را تامين كند، هزينه آفرين خواهد بود. ضمن اينكه مراجع قانوني بايد بر نحوه اجراي اين طرح و سيستم مالي آن نظارت بيشتري داشته باشند. هرچند در دستورالعمل جديد، ديگر نشاني از مجري مورد تاييد وزارت بهداشت ديده نمي شود ولي مسئله اي كه نمي توان از ياد برد آن است كه مبلغ واريز شده به حساب مجرياني كه سالها از سوي سازمان غذا و دارو تاييد شده بودند، چگونه هزينه شده است؟ و آيا وزارت بهداشت با بودجه حاصل از اين طرح نمي‌توانست سيستمي با امنيت بيشتر و ضريب خطاي كمتر طراحي و اجرا كند؟

محمد رضا بوترابي رئيس انجمن واردكننده فراورده هاي آرايشي و بهداشتي: كاهش ۲۵ درصدي فروش و نيز كاهش ۵۰ درصدي واردات رسمي نشان دهنده افزايش ميزان قاچاق در اين حوزه است. اين واقعيت نشان دهنده آن است كه برچسب اصالت نتوانسته است به ماموريت ذاتي خود عمل كند. برچسب اصالت، تنها سد راه واردكنندگان شناسنامه دار شده است و قاچاقچيان بي هيچ دغدغه اي آن را دور مي زنند.

محمد پورخسرواني واردكننده فراورده هاي آرايشي و بهداشتي: علاوه بر ساير مشكلات، بايد به اين موضوع توجه داشت كه زماني كه اين برچسب ها بر روي محصولات الصاق مي شود ، بسته بندي محصولات از حالت اصلي خود خارج مي شود و باز و بسته شدن بسته بندي ها احتمال نفوذ آلودگي را به شدت افزايش مي دهد. ضمن اينكه به دليل اينكه اندازه برخي كالاها بسيار كوچك است، الصاق ليبل روي آن ها دشوار، زمانبر و غير اصولي است.

عليرضا مناقبي رئيس انجمن واردكنندگان مواد غذايي: يكي از مهترين اعتراضات شركتهاي واردكننده، افشاي اطلاعات تجاري آنها نزد يك شركت خصوصي  به بهانه پشتيباني است. درز اطلاعات شركتهاي تجاري موضوع حساسي است كه براي فضاي كسب و كار كشور مي تواند خطرآفرين باشد. چرا جزئيات اطلاعات تجاري شركت ها بايد در اختيار يك شركت پشتيبان قرار گيرد كه توسط بخش خصوصي اداره مي شود؟ تنها گزينه اي كه مي تواند مطرح شود اين است كه گرداوري و پردازش اطلاعات نزد مراجع حاكمتي باشد.

حسن شكوهي رئيس اتحاديه واردكنندگان مكمل هاي غذايي: تغييرات مكرر روش اجرايي طرح برچسب اصالت موجب سر در گمي واردكنندگان مي شود. اين امر علاوه بر تحميل هزينه مضاعف به مصرف‌كنندگان باعث اتلاف وقت و صرف انرژي تأمين‌كنندگان كالاهاي سلامت‌محور شده و گاهي نيز با ايجاد اختلال در سيستم عرضه محصولات سلامت به بازار كشور همراه بوده است.

محمود نجفي رئيس سابق سنديكاي توليدكنندگان دارو: موضع مجموعه فعالان اقتصادي صنعت دارو در كميسيون اقتصاد سلامت اتاق تهران نسبت به برچسب اصالت منفي است. اين طرح عوارض متعددي بر تامين كالاهاي سلامت محور دارد كه با حضور نمايندگان تشكل هاي مختلف مورد بحث و بررسي قرار گرفته است. قاچاق موضوع جديدي در دنياي تجارت نيست. بايد تجربه ديگر كشورها را در مبارزه با اين پديده شوم به رسميت بشناسيم. اگر اراده واقعي براي محدود سازي قاچاق وجود داشته باشد، اصناف و تشكلهاي مرتبط با آنها يكي از بهترين اهرم هاي مقابله با قاچاق هستند.

احمدرضا فرشچيان واردكننده اقلام غذايي: عرضه برچسب هاي تقلبي، يكي از مهمترين معضلات اين طرح است. وجود چنين برچسب هايي نه تنها سبب بي اعتبار شدن برچسب هاي واقعي مي شود، بلكه موجب هويت بخشي به كالاهاي قاچاق نيز خواهد شد. ادعا شده بود امكان تقلب در اين برچسب ها وجود ندارد ولي امروز به سهولت اين برچسب ها در بازار خريد و فروش مي شود.

بهاءالدين سادات طهراني واردكننده فراورده هاي غذايي: وقتي اجماع نظر فعالان اقتصادي شناسنامه دار يك كشور آن است كه يك طرح ناكارمد است و نه تنها مشكلي را حل نمي كند، بلكه به آن بعنوان يك دست انداز و يك مبلغي كه بايد پرداخت شود تا مجوز توزيع دريافت شود، به آن نگاه مي شود، تنها يك موضوع در اذهان به صورت پر رنگ جلوه گري مي كند و آن اين است كه براي ادامه ي اين كار عامل بيروني وجود دارد كه ما از آن بي خبريم.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۵ آبان ۱۳۹۴ ] [ ۰۱:۲۴:۱۷ ] [ كيو اي ال ] [ نظرات (0) ]

به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، حجت‌الاسلام سيدمرتضي حسيني عصر امروز در حاشيه برپايي دومين نمايشگاه كالاهاي استاندارد استان قزوين در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نظارت بر نوع كيفيت و همچنين ارائه خدمات محصولات توليد شده اهميت زيادي دارد كه بايد به اين حوزه توجه زيادي شود.

وي با بيان اينكه برپايي نمايشگاه‌ها با هدف نمايش و ارائه عملكرد دستگاه‌ها صورت مي‌گيرد، يادآور شد: نظارت بر حوزه‌هاي مختلف توليدي كه از وظايف استاندارد بوده و به دنبال آن نشان استاندارد اعطا مي‌شود بايد با ظرافت و دقت خاصي صورت بگيرد چرا كه در اين زمينه چه بسا جان انسان‌ها نيز در معرض خطر ممكن است قرار گيرد.

نماينده مردم قزوين،‌ آبيك و البرز در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: همانطور كه خداوند بر مسائل معنوي انسان‌ها نظارت دارد و مسائل مادي نيز در اين دنيا بي‌نصيب از نظارت نيست بايد مانند معامله كه ممكن است غش در معامله صورت گيرد بايد در همه حوزه‌هاي توليد، فروش و عرضه محصولات نظارت لازم در جهت كيفيت محصولات و ارائه خدمات انجام گيرد.

حسيني خاطرنشان كرد: استاندارد بايد در توليد محصولات و به خصوص محصولاتي كه با جان انسان‌ها سروكار دارد ظرافت به خرج داده و نشان استاندارد را با دقت اعطا كند.

اين نماينده مجلس با اشاره به واحدهاي توليدي بزرگ و كوچك و نحوه صحيح ارزيابي محصولات آنها توسط استاندارد گفت: همانطور كه كالاهاي ايراني با نشان‌ استاندارد به كشورهاي ديگر مانند افغانستان و عراق صادر مي‌شود صاحبان اين صنايع نيز بايد ضمن مراقبت و حفاظت از كيفيت محصولات خود آبروي ايران را با پايين آوردن كيفيت محصولات نبرند.

نماينده مردم قزوين،‌ آبيك و البرز در مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: در حوزه استاندارد نيز بايد متوليان اعطاي نشان استاندارد از سوي مسئولان قضايي حمايت بيشتري شوند تا افراد سودجو با كارهاي خلاف قانون و ارائه رشوه نشان استاندارد دريافت نكنند و يا به كالاهاي بي‌كيفيت نشان استاندارد اعطا نشود.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۵ آبان ۱۳۹۴ ] [ ۰۱:۲۰:۱۶ ] [ كيو اي ال ] [ نظرات (0) ]

به گزارش خبرگزاري خبر آنلاين البرز و به نقل از روابط عمومي اداره كل استاندارد استان البرز، فتانه شكر الهي مدير كل استاندارد استان با اعلام اين خبر افزود: كارشناسان اين اداره كل با هماهنگي انجام شده با اداره كل تعزيرات حكومتي شهرستان كرج اقدام به جمع‌آوري لنت ترمز هاي فاقد علامت استاندارد از سطح بازار شهر كرج كردند.
شكر الهي تصريح كرد: اين لنت ترمز ها فاقد علامت استاندارد اجباري بوده و پيش از اين نيز اطلاع‌رساني لازم در زمينه ممنوعيت عرضه لنت ترمزهاي فاقد علامت استاندارد صورت گرفته بود.
وي افزود: در جريان اين بازرسي‌ها عامل اصلي توزيع اين محصولات در سطح استان البرز شناسايي و به مراجع قضايي معرفي خواهد شد.
شكر الهي همچنين متذكر شد: شهروندان بايد در هنگام خريد به نام و نشاني توليدكننده ، علامت استاندارد و كد ده رقمي زير آن توجه كنند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۵ آبان ۱۳۹۴ ] [ ۰۱:۱۸:۳۴ ] [ كيو اي ال ] [ نظرات (0) ]

مدير نظارت بر مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شيراز گفت: روغن غير استاندارد پوميس به صورت قاچاق وارد بازار هاي ايران و شيراز شده است.
محمدمهدي رزمجو با اشاره به ميزان زياد هگزان در اين نوع روغن افزود: ميزان هگزان موجود روغن پوميس در ايران قابل اندازه گيري نيست.
«روغن پوميس» به‌ همراه هگزان فراوان از تفاله زيتون تهيه مي‌شود كه يك محصول شيميايي است و براي سلامتي انسان مضر است.
وي تاكيد كرد: مردم براي حفظ سلامت خود بايد از مصرف اين روغن خودداري كنند و در صورت مشاهده توزيع آن با شماره 1490 تماس بگيرند.
مدير گروه بهداشت محيط دانشگاه علوم پزشكي شيراز نيز گفت: ما به همه اصناف، بازرسان و اتحاديه اعلام كرده ايم كه اين روغن را در بازار عرضه نكنند.
سيامك شمس افزود: ما آخرين ناظر بر اين وضعيت روغن در بازار هستيم در حالي كه اين روغن به صورت قاچاق در بازار موجود است.
وي تصريح كرد: بايد تلاش شود در مبادي هاي ورودي، جلوي ورود روغن پوميس به كشور گرفته شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۵ آبان ۱۳۹۴ ] [ ۰۱:۱۷:۲۷ ] [ كيو اي ال ] [ نظرات (0) ]
تدوين استانداردهاي تجهيزات توانبخشي كشور به اساتيد دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي محول شد. به گزارش خبرگزاري مهر، با انتصاب سه تن از اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي به عنوان رئيس، نايب رئيس و دبير كميته فني متناظر «تجهيزات توانبخشي براي معلولين» سازمان ملي استاندارد ، تدوين استانداردهاي تجهيزات توانبخشي به اساتيد اين دانشگاه محول شد. معاون تدوين و ترويج استاندارد و رئيس هيات فني كميته ملي استانداردهاي ايزو سازمان ملي استاندارد ايران طي احكام جداگانه اي ، دكتر سيدعلي حسيني، دكتر سيد ابراهيم موسوي و دكتر فرهاد آزادي اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي را به مدت سه سال به ترتيب به عنوان، رئيس، نايب رئيس و دبير كميته فني متناظر تجهيزات توانبخشي براي معلولين منصوب كرد. دكتر فرهاد آزادي دبير اين كميته فني گفت: سازمان ملي استاندارد، با توجه به جايگاه ممتاز دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي در حوزه توانبخشي و حضور اعضاي هيات علمي و كارشناسان خبره در گروه هاي مرتبط آموزشي اين دانشگاه، اين موضوع را به اين دانشگاه محول كرد. وي يادآور شد: استاندارد، يك مدرك از ملزومات، خصوصيات، راهبردها يا مشخصاتي است كه بايستي بطور دائم استفاده شوند، تا مطمئن شويم كه مواد اوليه، محصولات، فرآيندها و سرويس ها منطبق با اهداف مورد نظر تهيه مي شوند. آزادي هدف از استاندارد سازي را، توليد يا ارائه يك محصول ، فرآيند و خدمت، درست مطابق با هدف مورد نظر و نيز پذيرش بين المللي دانست و افزود: همانطور كه سازمان بين المللي استاندارد، شعار امسال را استاندارد، زبان مشترك بين المللي تعيين كرده است. وي يادآور شد: استانداردهاي بين المللي سازمان بين المللي استاندارد (ISO)، امن بودن، معتبر بودن و كيفيت مناسب محصولات و خدمات را تضمين و بيمه مي كنند. دبير كميته فني متناظر «تجهيزات توانبخشي براي معلولين» خاطرنشان كرد: استانداردهاي بين المللي به لحاظ تجاري هم، با كاهش هزينه ها و به حداقل رساندن ضايعات و خطاها، ابزارهاي استراتژيك محسوب مي شوند و سازمان ملي استاندارد ايران نيز به منظور پاسخگويي به مدارك سازمان بين المللي استاندارد اين كميته هاي متناظر با كميته هاي فني ISO را تشكيل داده است. وي افزود: كميته فني تجهيزات توانبخشي براي معلولين داراي پنج كميته فرعي است كه علاوه بر اعضاي هيات علمي و كارشناسان دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي، از اعضاي هيات علمي ساير دانشگاهها از جمله دانشگاه صنعتي شريف، دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشكي ايران، دانشگاه علوم پزشكي ارتش و متخصصان بخش خصوصي نيز دعوت به همكاري شده است.
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۵ آبان ۱۳۹۴ ] [ ۰۱:۱۴:۴۹ ] [ كيو اي ال ] [ نظرات (0) ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 3
دیروز : 5
افراد آنلاین : 1
همه : 1155
چت باکس
آرشيو مطالب
امکانات وب