استانداردهاي جهاني
 
گلشن را : نماينده شبستر گفت : امروز ما شاهد هستيم كه استاندارد در تمامي سطوح صنعت ، تجارت ، صادرات و واردات و مديريت مظلوم واقع شده و مهجور مانده است و باعث شده اعتبار ملي را زير سوال برده است .

به گزارش خبرنگار گلشن راز از شبستر ، عليلو نماينده شهرستان شبستر در مجلس شوراي اسلامي در جلسه شوراي اداري شهرستان گفت : الحمد الله علي رغم تلاش هايي كه در بر خي افراد و گروه ها به خاطر اين كه ذهنيت اساس و اصالت بسيج را تغيير دهند هيچ سودي نداشته بلكه امروز بسيج به يك الگوي بين المللي تبديل شده است و با وجود مشكلاتي كه به كشورها ايجاد ميشود به بسيج متوسل مي شوند.

نماينده شبستر ضمن تقدير از تلاش هاي فرماندار تلاشگر شهرستان به خاطر پيگيري ها براي ايجاد اداره استاندارد در شبستر گفت : شاخص توسعه كه چندين مورد را شامل مي شود يكي از آنها در دنياي كنوني استاندارد است . براي ما استاندارد به صورت محدود تعريف شده است در حالي كه استاندارد در تمامي امورات ما جاري است .

عليلو گفت : در تمامي آفريده هاي خداوند استاندارد وجود دارد هر جايي كه ما به طبيعت دخل و تصرف كرديم ضرر آن را ديده ايم . ما نبايد طبيعت خداوند را با مواد شيميايي از استاندارد خارج كنيم .بارور كردن ابرها با مواد شيميايي هم مثالي بر اين مورد است كه باعث ناهنجاري ها شده است .

نماينده شبستر خاطر نشان كرد : خداوند براي خود انسان استانداردهايي را داده است كه چه بخورد چه بنوشد و چه كارهايي انجام دهد تا دچار نقص و بيماري نشود و اين مورد را علم امروزي اثبات مي كند .

ما در مديريت اجرايي يا هر نوعي ديگر استانداردهايي دارد و هر جايي كه نقصي وجود داشته باشد استاندارد هاي مديريتي در آنجا لحاظ نشده است در روزگار گذشته دور زدن ماليات براي توليد كننده ها يك نوع زيركي مي دانستند در حالي كه آسيب آن كل جامعه را فرا مي گرفت .

عليلو افزود : عدم رعايت استاندارد در زندگي امروز فردي نيست بلكه كل جامعه را شامل مي شود ماشيني كه درست توليد نمي شود و استاندارد ندارد باعث مرگ انسان ها مي شود . بنده عضو شوراي استاندارد مجلس هستم و به نظرم اهميت امروز يكي از مهمترين بحث ها در ايران است .

وي افزود : امروز ما شاهد هستيم كه استاندارد در تمامي سطوح صنعت ، تجارت ، صادرات و واردات و مديريت مظلوم واقع شده و محجور مانده است و باعث شده اعتبار ملي را زير سوال برده است . چندين هزار تن پسته به كشوري مثل ژاپن مي رود و دوباره به ميهن باز مي گردد در آنجا اداره استاندارد ژاپن بررسي مي كند و ميگويد كه استاندارد هاي ما را ندارد و بازگشت داده مي شود به كشور و باعث ضربه به اقتصاد كشور مي شود.

نماينده شبستر گفت : در اين برحه جنگ اقتصادي كه در جهان وجود دارد بايد ما به استاندارد كه اعتبار ملي و نياز ماست ارزش چندين برابر بدهيم  لذا همچنان كه در عرصه توسعه و اقتصاد  ايران در آستانه جهش قرار داريم بايد به استاندارد اهميت بدهيم .

آموزش يكي از اولويت هاي مهم در استاندارد سازي توليدات ماست تا تمامي مردم با آن آشنا شوند.علت ناكارامدي مديريت اجرايي در بسياري سطوح به علت نبود آموزش هاي استاندارد در تمامي سطوح است .

نماينده شبستر ضمن تقدير از مدير كل استاندارد استان از تلاشهاي آنها جهت ايجاد اداره استاندارد در شبستر تقدير و تشكر كرد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۹ آبان ۱۳۹۴ ] [ ۰۱:۲۴:۲۰ ] [ كيو اي ال ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 3
دیروز : 5
افراد آنلاین : 1
همه : 1155
چت باکس
آرشيو مطالب
امکانات وب